kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
آزادی عقیده به شیوه «شیطان بزرگ»

تعلیق دانشجویان به علت اعتراض به رژیم کودک‌کش!

 
 
 
  دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا روز جمعه سومین روز از تظاهرات خود را به‌رغم بازداشت و تعلیق ده‌ها نفر از دوستانشان از سر گرفته و تأکید کردند که عزم آنها برای مقابله با سیاست‌های رژیم اسرائیل تقویت شده است.
به گزارش شبکه خبری «ان بی ‌سی نیوز»، ‌بسیاری از دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیای آمریکا که برای نشان دادن مخالفت خود با سیاست‌های رژیم اسرائیل در غزه و کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی تظاهرات کرده و توسط پلیس نیویورک دستگیر شده بودند، پس از آزادی دوباره به صحنه اعتراضات بازگشتند. این در حالی است که به گفته برخی از معترضان دستگیر شده، ‌ پلیس نیویورک برای ساعت‌ها دستان آن‌ها را بسته و آن‌ها را در گروه‌های سه نفره بازداشت کرده بود.
شایان ذکر است که تعداد فزاینده‌ای از تجمع‌کنندگان ضد اسرائیلی روز جمعه دوباره با چادرها و پتوهای بزرگ به فضای دانشگاه آمده و تأکید کردند که با حمایت از مردم غزه در سمت درست تاریخ قرار دارند.
به گفته پلیس نیویورک، اسرا هیرسی، دختر ۲۱ ساله ایلهان عمر، ‌نماینده دموکرات مجلس آمریکا در میان ۱۱۳ نفری بود که روز پنج‌شنبه دستگیر شدند. هیرسی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که از حضور در دانشگاه کلمبیا تعلیق شده است.
ایلهان عمر که به عنوان یکی از دو زن مسلمان آمریکایی انتخاب شده در کنگره آمریکا شناخته می‌شود روز جمعه در پلتفرم ایکس(توئیتر سابق)، نوشت که به دخترش «بسیار افتخار می‌کند».
وی افزود که هیرسی اکنون دانشگاه خود را به ایستادگی در برابر نسل‌کشی تشویق می‌کند و در این زمینه سابقه دارد.
این گزارش با اشاره به افزایش تنش‌ها بر سر آزادی بیان در برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده پس از آغاز حملات اسرائیل به باریکه غزه نوشت: این هفته، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سخنرانی یک دانشجوی مسلمان را به بهانه نگرانی‌های امنیتی لغو کرد. هفته گذشته نیز یکی از اساتید دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در مراسم شام برای دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته حقوق، با یک دانشجوی مسلمان درگیر شد.
به نقل از ایرنا، دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا از اواخر هفته گذشته در حمایت از فلسطین و در مخالفت با اقدام نظامی اسرائیل در غزه تحصن کرده و خواستار عدم همکاری با شرکت‌هایی شده بودند که «از آپارتاید اسرائیل سود می‌برند.»  
«اریک آدامز» شهردار نیویورک‌ سیتی گفته بود که مقام‌های دانشگاه در یادداشتی مکتوب خواستار برچیدن چادرهای دانشجویان شده بودند.