kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
پایان حضور یکساله مطهری در تیم ملی 
حمید مطهری سه‌شنبه شب پس از توافق با مدیران باشگاه تراکتور تبریز، به‌عنوان سرمربی موقت تیم فوتبال این باشگاه تا پایان فصل منصوب شد. مطهری که از اردیبهشت 1402 روی نیمکت تیم ملی نشست و در جام ملت‌های آسیا 2023 نیز در جمع دستیاران امیر قلعه‌نویی قرار داشت، به همکاری خود با این تیم پایان داده است.
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت‌مدیره مشخص شد 
بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیئت‌مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیئت‌مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند. پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهائی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیئت‌مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.
فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد 
دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و دسته یک با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال برگزار شد. مهدی محمد‌نبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال درباره این جلسه گفت: مقرر شد نمایندگان ارکان قضائی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته‌های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند. همچنین قرار شد حضور تماشاگران متعاقب با آیین‌نامه بلیت‌فروشی مسابقات برگزار شود و هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند.
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت 
یک مدیر برنامه معروف با طرح شکواییه‌ای در کمیته تعیین وضعیت، خواهان دریافت ۱۷ میلیارد ریال بابت حق کارگزاری محمدحسین زواره و ۲۵ میلیارد ریال حق ترانسفر آرش رضاوند شد اما بخش حقوقی باشگاه استقلال که زیر نظر محمدرضا بختیاری، معاونت حقوقی و بین‌الملل اداره می‌شود، با ارائه دفاعیه و لایحه‌ای مستند، استقلال را از پرداخت خسارت به این ایجنت تبرئه کرد. ادعای ۴۲ میلیارد ریالی این مدیر برنامه به دوران یکی از مدیرعاملان پیشین استقلال برمی‌گشت و این ایجنت ادعا کرده بود باشگاه استقلال باید حق کارگزاری او را بپردازد اما کمیته تعیین وضعیت حکم به تبرئه باشگاه استقلال داد.
تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان 
با نظر شورای تأمین 
نشست فوق‌العاده شورای ورزش استان خوزستان به ریاست معاون استاندار خوزستان و با حضور مدیران باشگاه‌های استقلال ملاثانی، فولاد خوزستان و استقلال خوزستان و نیز مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان، دیروز در راستای رفع چالش میزبانی استقلال ملاثانی در بازی‌های خانگی باقیمانده برگزار شد. در این جلسه مقرر شد با توجه به نظر سازمان لیگ و دستور رئیس شورای تأمین استان، مسابقه دو تیم استقلال آبی‌پوش ملاثانی و سپاهان در ورزشگاه شهدای فولاد انجام شود.
مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC 
و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها 
مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرد پس از نهایی شدن واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس، طی مکاتبه‌ای با AFC به این کنفدراسیون اعلام کرده که مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها برطرف شده است. مصطفی زارعی در این مورد اظهار داشت: «اسنادی که داشتیم را به AFC ارسال کردیم و با آنها چک کردیم و مشکل حل شده است. دیگر حرف و حدیثی در این خصوص باقی نمانده است».