kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
سخنگوی شهرداری:

به ‌جز ۲ ایستگاه، تمام خطوط هفت‌گانه مترو تهران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

 

سخنگوی شهرداری تهران گفت: غیر از دو ایستگاه شمالی از خط هفت تمام خطوط هفت‌گانه مترو در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری شهر، عبدالمطهر محمدخانی در حاشیه جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ادامه خط هفت مترو باید در سال آینده به اتمام برسد، اظهار داشت: سال آینده مابقی ایستگاه‌های میانی و دو ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ افتتاح خواهد شد و تونل خط هفت از ایستگاه میدان کتاب تا دانشگاه علوم‌تحقیقات نیز به پایان می‌رسد که اقدام عمرانی جدی است. غیر از دو ایستگاه شمالی خط هفت تمام خطوط هفت‌گانه مترو در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
 خدمات‌دهی ۳ ایستگاه جدید خط 6 مترو از دیروز
در همین حال مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: پذیرش مسافر در ایستگاه‌های شهدای کن، آیت‌الله کاشانی و بهار شیراز در خط ۶ مترو از روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود درستی افزود: با افتتاح ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی ایستگاه‌های آیت‌الله کاشانی و شهدای کن، در نیمه شمالی، تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ تکمیل شده است. سر فاصله حرکت قطار‌ها در خط شش مترو تهران نیز تغییری نداشته و همانند قبل سرویس‌دهی انجام خواهد شد.  در حال حاضر مجموع طول خطوط بهره‌برداری‌شده در متروی تهران ۲۷۹ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۹ ایستگاه رسیده است.