kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

 نقش استراتژیک ایران در آینده فناوری
 احمد کارآمد: «اعلام خبر تاسیس و راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد تولید باتری‌های صنعتی و لیتیومی در ایران آن هم درست پس از کشف یکی از بزرگ‌ترین معادن لیتیوم جهان در چاه شیرین، برای آینده پژوهان معنای مشخصی درخصوص نقش استراتژیک ایران در حوزه فناوری دنیای آینده دارد!»
 این کجا و آن کجا
 کاربری نوشت: «هر دو کره‌ای اما این کجا و آن کجا.... یه خواننده (کی پاپ) شهادتین گفته و مسلمون شده و اسمش هم به داوود تغییر داده، یکی هم اویئونگ سو بازیگر ۷۹ساله سریال بازی مرکب به جرم آزار و اذیت جنسی به ۸ ماه حبس محکوم شده، عاقبت به خیری کره‌ای هم این شکلیه دوستان.»
 رمز زندگی راحت
 ثنا سعادتی، نقلی از حجت‌الاسلام قرائتی منتشر کرد و نوشت: «کارمند بانک، یک‌بار از مشتری پول می‌گیرد و یک‌بار پول می‌دهد نه وقتی پول می‌گیرد خوشحال است و نه وقتی می‌پردازد ناراحت. زیرا می‌داند امانتداری بیش نیست. قرآن می‌فرماید‌، آن‌گونه باشید که اگر چیزی از دست دادید تأسف نخورید و اگر چیزی به دست آوردید سرمست نشوید.»
  فحش را اگر از برانداز جماعت بگیری
 محمد اکبرزاده: «به علی نصیریان فحش می‌دهد، به عباس قادری، به ابوالفضل پورعرب، به غفوریان، به طارمی، به جهانبخش، به ترابی، به هر کس که مثل او فکر نکند و هر روز هم دامنه این لیست وسیع‌تر می‌شود! و همچنان، فحش را اگر از برانداز جماعت بگیری، مانند این است که اکسیژن را از موجود زنده بگیری!»
 غزه مظلوم

 ‏فاطمه تشکری با انتشار تصویری از افطار مسلمانان فلسطینی ساکن غزه نوشت: «بعد از ساعت‌ها روزه‌داری، تنها چیزی که برای افطار پیدا میشه، مقداری لیمو و علف پخته ست! خدایا! برسون نجات‌بخش دردمندان عالم رو.»
 دست برتر جبهه مقاومت
 عبدالرحیم انصاری: «کشتی‌هایی که مقصد اسرائیل را در پیش گرفته بودند و یا کشتی‌های مربوط به کشورهای حامی اسرائیل، پس از مواجهه با موشک‌های انصارالله، مجبور شدند ۱۰ تا ۱۴ روز زمان بیشتری صرف کنند و پس از عبور از دماغه امیدنیک و دور زدن آفریقا خود را به مقصد برسانند. اما حالا انصارالله گفته همین مسیر طولانی را نیز ناامن خواهد کرد. یمنی‌ها موشک‌ها و پهپادهایی دارند که می‌توانند اهداف خود در اقیانوس هند و حتی مسیر جدیدی که جایگزین دریای سرخ کرده بودند را به‌صورت دقیق هدف قرار دهند!»
‏ چی بودیم؛ چی شدیم!
 کاربری نوشت: «از زمان پهلوی که هواپیماهامون خراب می‌شد و آمریکا بهمون می‌گفت حق ندارید بهش دست بزنید شما رو چه به این کارها؟ رسیدیم به خودکفایی در تعمیر هواپیما، به فناوری استراتژیک پره‌های توربین تک‌کریستالی موتور هواپیما سری CFM56-5B دست پیدا کردیم.»