kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵

خواندنی از ورزش ایران

 

* با پیگیری فدراسیون کشتی و دستور علیرضا زاکانی شهردار تهران، کامران قاسم‌پور دارنده 2 مدال طلای کشتی آزاد جهان،‌ هادی ساروی دارنده مدال‌های برنز المپیک، 1 مدال طلا، 2 برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در کشتی فرنگی و یونس امامی دارنده 2 مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در کشتی آزاد به‌عنوان کارمند سازمان ورزش شهرداری تهران استخدام شدند. پيش از نيز با پيگيرى عليرضا دبير، حسن يزدانى، اميرحسين زارع و امين ميرزازاده به عنوان كارمند رسمى بانك ملى معرفى شده بودند.
*آیلار جامی پاراتکواندوکاران ایران در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم با برتری مقابل حریف هندی خود موفق به کسب نشان طلا و سهمیه پارالمپیک پاریس شد. رقابت‌های انتخابی قاره آسیا برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ۲۷ اسفند به میزبانی چین در شهر «تای آن» در حال برگزاری است. جامی ملی‌پوش کشورمان در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم با برتری قاطع ۲۳ بر صفر بر حریف هندی خود موفق به کسب نشان طلا و سهمیه پارالمپیک پاریس شد. تیم ملی پاراتکواندو کشورمان تاکنون موفق به کسب ۵ سهمیه بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ شده است.
* فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با یک مربی ترک‌تبار برای حضور در تمام رده‌های سنی تیم‌های ملی شنا به توافق رسیده است. جان اونسوی
۴۵ ساله یکی از قهرمانان و رکوردداران اسبق شنای ترکیه است که پس از دوران حرفه‌ای ورزش خود نزدیک به ۲۰ سال به عنوان مربی فعالیت داشته است. این مربی ملی شنای ترکیه حدود ۱۵ سال در کشور آمریکا سابقه کار دارد و به مدت سه سال به عنوان دستیار جیمز گیبسون یکی از مربیان سرشناس دنیا کسب دانش کرده و جزء مربیان مورد تأیید فدراسیون جهانی ورزش‌های آبی است. گفتنی است گامر دیلانچیان همچنان سرمربی تیم ملی شنا خواهد بود و اونسوی برای تقویت کادر فنی به تیم‌های ملی شنا اضافه می‌شود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، این مربی، شناگران اصلی کشور را که در تلاش برای کسب ورودی المپیک هستند، زیر نظر خواهد داشت و سایر شناگران در هدف دوم را برای بازی‌های آسیایی آماده خواهد کرد و در هدف سوم، تمام رده‌های سنی را زیر نظر خواهد داشت و همراه با مربیان آن‌ها، مرحله جدیدی را در شنا آغاز خواهد کرد.
*سرپرست سابق فدراسیون دوومیدانی در انتخابات ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کرد. طبق اعلام فدراسیون دوومیدانی، انتخابات ریاست این فدراسیون، سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که در این راستا زمان ثبت‌‌نام از کاندیداهای ریاست مشخص شده است. بر این اساس کسانی که واجد شرایط هستند، می‌توانند از ۱۵ اسفند با حضور در فدراسیون دوومیدانی ثبت‌‌نام کنند. مهدی مبینی، سرپرست سابق این فدراسیون هم دیروز در انتخابات ریاست دوومیدانی ثبت‌نام کرد.پیش از این هم ‌هاشم صیامی، احسان حدادی و افشین داوری در انتخابات دوومیدانی ثبت‌نام کرده بودند. همچنین روز شنبه حسین مطیعی به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. ثبت‌نام از نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون دوومیدانی امروز(دوشنبه) به پایان می‌رسد.
*تیم فوتبال چلسی بازی مرحله یک‌چهارم نهائی جام حذفی انگلیس را با پیروزی پشت سر گذاشت. تیم فوتبال چلسی از ساعت 16:15 دیروز و در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهائی جام حذفی انگلیس میزبان لسترسیتی بود و موفق شد در دیداری دراماتیک به پیروزی 4 بر 2 برسد. برای چلسی در این بازی مارک کوکوریا (13)، کول پالمر (1+45)، کارنی چوکووامِکا (2+90) و نونی مادوئکه (8+90) گلزنی کردند. رحیم استرلینگ نیز در دقیقه 26 یک پنالتی را از دست داد. همچنین اکسل دیساسی (51- گل به خودی) و استفی ماویدیدی (62) نیز گل‌های لسترسیتی را به ثمر رساندند. این تیم در دقیقه 72 دویل را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست داد و 10 نفره شد. چلسی در نیمه نخست این بازی با نتیجه 2 بر صفر مقابل حریف خود پیش افتاد اما در نیمه دوم برتری خود را از دست داد و کار به تساوی کشیده شد. در این بین تعویض‌های پوچتینو در دقایق آخر بازی برگ برنده شیرهای لندن بود و این تیم با رقم زدن یک پایان دراماتیک موفق شد 2 گل در وقت‌های تلف شده به ثمر برساند و با رسیدن به این پیروزی سخت راهی مرحله نیمه‌نهائی شود.