kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
پس از وقفه‌ای 9 ساله

اولین گروه از عمره‌گزاران ایرانی راهی مدینه منوره شدند

مراسم بدرقه نخستین کاروان‌های زائران ایرانی پس از وقفه ۹ ساله با حضور نماینده ولی فقیه در حج و سفیر عربستان در ایران در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد.
 
 
 
 
به گزارش ایسنا، پس از ۹ سال وقفه سرانجام نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی در قالب دو کاروان ۸۵ نفره بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با بدرقه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر و جمعی از کارکنان سفارتخانه عربستان در ایران، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرودگاه و سازمان هواپیمایی، رهسپار مدینه منوره شدند. آئین بدرقه نخستین کاروان‌های عمره پس از اقامه نماز صبح در پایانه «سلام» فرودگاه امام خمینی(ره)
انجام شد.
این گروه از زائران که از استان‌های کرمانشاه و کردستان بودند با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان اعزام شدند، همچنین قرار است کاروان‌های دیگری از مشهد عازم این سفر شوند. سفر عمره‌گزاران  ایرانی به عربستان ۱۰ روزه خواهد بود، که به مدت پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت خواهند داشت.
دیروز نخستین گروه عمره‌‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.
عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره، قرار بود پس از ۹ سال وقفه از ۱۳ دی ‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شود؛ اما به ‌دلایل عملیاتی این اتفاق به تعویق افتاد؛ تا اینکه در نهایت با تلاش و پیگیری‌های سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوزهای پروازی، اعزام زائران عمره از امروز سوم اردیبهشت آغاز شد.
شمس‌الدین فرزادی‌پور، رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، درباره جزئیات بیشتر پروازهای عمره گفت: در عملیات عمره با انجام ۴۴ پرواز رفت‌ و برگشت، بیش از پنج‌ هزار زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و عملیات عمره در ۲۳ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت. عملیات حج تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت‌ ماه آغاز خواهد شد و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته با همه توان در خدمت زائران سرزمین وحی خواهد بود.
سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق ترمینال «سلام» شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای انجام عمره عازم عربستان می‌شوند و در مجموع همین میزان نیز از ۱۰ فرودگاه دیگر به عمره مفرده مشرف می‌شوند. ضمن اینکه تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام می‌شود.