kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷

کشف کارگاه‌ جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور توسط پلیس

 
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی کارگاه‌هایی را در رابطه با جعل اسناد و مدارک در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ عبدالله چولکی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت. چولکی با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان برای تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، افزود: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و مهرهای مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.
وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با اقدام سریع متهمان را شناسایی و دستگیر کردند، ادامه داد: سه نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.