kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴

مراسم سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» برگزار شد

 

مراسم سومین سالگرد شهادت
«سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی» با عنوان «سربلند میدان» در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی تهران
برگزار شد.
به گزارش فارس، در این مراسم، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، سرلشکر محسن رضایی مسئول دبیرخانه هماهنگی اقتصادی سران قوا، سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الانبیاء(ص)، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضور داشتند.
سردار علی شمشیری مشاور فرمانده معظم کل قوا، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار محمدرضا فلاح‌زاده جانشین نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه، مهدی فضائلی، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، سردار سید قاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار مرتضی صفاری معاون نظارت و ارزیابی میدانی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، سردار حسین علایی، سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهداء‌(ع) استان تهران و سردار علی مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین نیز جزو حاضران در این مراسم بودند.
سردار فدوی: آمریکا و اسرائیل فهمیده‌اند 
اگر بخواهند روال قدیم را ادامه بدهند
وحشتناک ضربه خواهند خورد
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم بیان داشت: شهید حجازی به نحو احسن تمام مراحلی را که می‌بایست طی کند تا به مرتبه اعلای شهادت برسد، طی کرد و در همه این مراتب و همه سال‌های طولانی، مراقبت از خود شاخصه بزرگی بود که او داشت.
سردار فدوی با بیان اینکه باید شهیدانی همچون حجازی را الگوی خود قرار بدهیم تصریح کرد: شهید حجازی با طمأنینه و سعه صدری که داشت در همه مسئولیت‌های خود در پاسداری از انقلاب اسلامی، این ویژگی خود را بروز می‌داد.
وی ادامه داد: او در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد و نقش بسیار مؤثری در این‌ باره ایفا کرد. البته شهیدانی همچون سردار زاهدی نیز در این میان نقش بسیاری ایفا کردند. 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت و بسیاری از پاسداران و مسئولان سپاه پاسداران در این رویه قرار گرفتند و حداکثر تلاش خود را انجام دادند همچون شهیدان حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهداء.
سردار فدوی خاطرنشان کرد: 60 سال پیش با شروع نهضت اسلامی، امام خمینی(ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از 60 سال بیش از 92 درصد از کشورهای جهان همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در 200 روز گذشته تکرار کردند.
وی گفت: امروز در مرکز شیطان بزرگ در آمریکا شعارها علیه نظام استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها شعار داده می‌شود که به طور خاص در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا آن را شاهد هستیم. 
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت، تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ما دستور داده است تا مطابق با فرامین خداوند متعال از مظلومان حمایت کنیم.
سردار فدوی ضمن اشاره به تحولات غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز جلوه‌گری کردند کسانی که شاید ۱۰ سال پیش اسمی از آن‌ها وجود نداشت. هنگامی که خبیثان آمریکایی و ایادی آن‌ها به یمن حمله کردند، گفتند که یمن فقیرترین کشور جهان است و طی یک یا دو هفته می‌توانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم.
وی افزود: آن‌ها بیش از ۸ سال با ملت یمن جنگیدند، نوک پیکان جنگ با یمن دو کشور عربی بودند ولی همه از جمله آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها در این جنگ حضور داشتند و شاهد بودیم که هواپیماهای آن‌ها علیه مردم یمن عملیات انجام می‌دهند اما نتیجه حملات آن‌ها قدرتمندشدن یمن است.سردار فدوی با اشاره به حمایت ملت یمن از مقاومت فلسطینی عنوان کرد: اما ملت یمن بیش از ۸ سال در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و تضعیف نشدند بلکه یمن آنچنان قدرتمند شد که در شروع جنگ غزه هم برای جنگ با آمریکا و صهیونیست‌ها اعلام رسمی انجام دادند و هم به جنگ با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اقدام کردند.
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: این مطابق با وعده خداست که فرموده است؛ اگر کسی عزم خود را در برابر قابلیت‌هایی که خداوند در نهاد همه انسان‌ها قرار داده است، جزم کند و این قابلیت‌ها بروز پیدا کند و در مقابل ظلم و ستم بایستد حتماً خداوند متعال آنچنان او را تقویت می‌کند که مانند یمن، فلسطین حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت در عراق می‌تواند طی مدت کمتر از ۱۰ سال در برابر ابر قدرت‌ها ایستادگی می‌کند.
سردار فدوی تصریح کرد: خداوند هیچ تکلیفی را برای بنده خود مشخص نکرده که نتواند انجام دهد و ما در ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مورد را به دفعات بالا مشاهده کرده‌ایم و این امر ظهور و بروز داشته است.
وی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل فهمیده‌اند اگر بخواهند روال قدیم را ادامه بدهند، بر مبنای قاعده جدیدی که انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران ایجاد شد، وحشتناک با آن‌ها مقابله خواهد شد و وحشتناک ضربه خواهند خورد.
جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: این روند اخیر بسیار محکم ادامه خواهد داشت تا آن جمله امام خمینی(ره) که پرچم این انقلاب را به دست حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) می‌‎رسانیم، محقق خواهد شد. 
سردار فدوی افزود: این روند یک روند با سرعت و رو به جلو است که آن را ادامه می‌دهیم تا جایی که همه مردم دنیا شیرینی حکومت اسلامی را خواهند چشید.
وی تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که اگر تکالیفی را که خداوند برای ما مشخص کرده انجام دهیم مسلماً سرفراز خواهیم بود.
سردار اشتری: شهید حجازی
از بازوان اصلی محور مقاومت بود
سردار حسین اشتری، مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در امور انتظامی در حاشیه مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید حجازی در جمع خبرنگاران گفت: شهید حجازی یکی از افرادی بود که در مکتب امام راحل تربیت و رشد کرده بود. سردار حجازی مدتی توسط رژیم ستمشاهی در زندان و تحت شکنجه بود و نقش مهمی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش ایفا کرد.
وی بیان داشت: شهید حجازی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلفی خدمت و در دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرد و در سازماندهی، ساماندهی و جذب نیروها و هر پست‌ها و مسئولیت‌هایی که داشت از آنها سرافراز بیرون آمد.
به گزارش فارس، مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید حجازی در جبهه مقاومت نقش مؤثری داشت، تأکید کرد: سردار حجازی دارای ایده بود و تفکری ساختارمند داشت و در هر مسئولیتی به زیر ساخت‌ها نیز توجه و ساختارها را عمق‌بخشی می‌کرد. این شهید عزیز در کادرسازی بسیار توانمند بود و در رشد و تربیت مدیران و فرماندهان نقش مؤثری داشت.
وی با بیان اينکه سردار حجازی در فرماندهی جامعیت داشت و در سطح استراتژی و راهبردی فرماندهی می‌کرد، ادامه داد: سردار حجازی در مسئولیت‌های مختلف موفق بود چرا که جامعیت داشت و در کنار روحیه عملیاتی روحیه فرهنگی بالایی داشت و موجب رشد و شکوفایی بسیج شده بود.
سردار اشتری با بیان اینکه سردار حجازی فردی اخلاق مدار، ولایتمدار و با اخلاص بود، عنوان کرد: سردار حجازی فردی انقلابی و علاوه‌بر اینکه در حوزه عملیاتی تبحر خوبی داشت، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی نیز فردی مؤثر بود. پدر شهید حجازی از متدینین و خیرین اصفهان بود و در منزل‌شان روضه حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) برگزار می‌شد.
مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اينکه مدیون مجاهدت‌های شهدا هستیم، افزود: سردار حجازی یکی از بازوان اصلی محور مقاومت بود و محبوبیت بالایی نزد شهید سلیمانی داشت.