kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس» منتفی شد
موضوع تغییر نام باشگاه استقلال به «استقلال خلیج‌فارس» منتفی شد و آبی‌پوشان با همان نام گذشته به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
باشگاه استقلال روز 5 اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی به هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد و این هلدینگ با در اختیار گرفتن 85 درصد مالکیت آبی‌پوشان، عهده‌دار امور این باشگاه شد.
پس از این اتفاق صحبت‌هایی مبنی بر تغییر نام باشگاه مطرح شد و حتی عبدالعلی علی عسکری رئیس هلدینگ خلیج‌فارس در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نام باشگاه به زودی به «استقلال خلیج‌فارس» تغییر خواهد کرد. با این وجود بعد از بررسی‌های به عمل آمده این موضوع منتفی شده و قرار است این تیم با همان نام «استقلال» و پسوند «تهران» در مسابقات مختلف حضور داشته باشد.
داور گمنام عمانی، بازی ایران را سوت می‌زند
کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، اسامی تیم داوری دیدار ایران و هنگ کنگ را اعلام کرد.
تیم ملی فوتبال ایران در دور پنجم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026، باید در تاریخ هفدهم خردادماه از ساعت ۱۵:۳۰، به مصاف میزبان خود، تیم ملی هنگ کنگ برود. ملی‌پوشان که برای تصاحب صدر جدول رده‌بندی تلاش می‌کنند، در پی پیروزی در این مسابقه خارج از خانه هستند.
کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی تیم داوری این مسابقه را اعلام کرد که طی آن، تیم داوری از عمان به سرپرستی قاسم مطرعلی قرار است این بازی را قضاوت کنند.
این داور جوان، گمنام و 34 ساله عمانی، پیش از این نیز سابقه قضاوت بازی تیم ملی ایران را برعهده داشته است. در دیداری دوستانه که در سال 2018 میان ایران و قطر برگزار شد و شاگردان کی‌روش با گل‌های طارمی و آزمون به پیروزی رسیدند، قاسم مطرعلی قضاوت آن مسابقه را برعهده داشت.
بجز این مسابقه، قاسم مطرعلی تاکنون در مسابقه مهمی برای ایران یا نمایندگان ایران قضاوت نکرده است. البته او سابقه قضاوت بازی دوستانه تیم‌های ملی عمان و آلمان که در سال 2022 برگزار شد را نیز در کارنامه دارد.
عزیزی: فشار روی استقلال بیشتر است
خداداد عزیزی پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره رقابت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی در بیست‌وسومین دوره لیگ برتر گفت: در لیگ ما چیزی جز رقابت بین این دو نفر نمی‌بینیم و هر تیمی گاف بدهد قطعاً تیم دیگر جایش را می‌گیرد. باید دید کدام‌یک از آنها شرایط خوب‌شان را حفظ می‌کنند. مسلماً بار استرس و فشار روی استقلال بیشتر از پرسپولیس است. امیدوارم این رقابت همین‌طور پیش برود و هر تیمی که شرایط بهتری دارد، به قهرمانی برسد.
وی در ادامه افزود: حسّم می‌گوید یکی از تیم‌های استقلال و پرسپولیس در دیدارهای پیشِ‌رو گاف می‌دهد و این‌طور نیست که هر چهار بازی‌شان را ببرند، هم استقلال ممکن است گاف بدهد و هم پرسپولیس، یکی از این دو تیم در چهار بازی باقی‌مانده گاف می‌دهد.
اعلام زمان آموزش کمک‌داوران ویدئویی در ایران
قرار است از تاریخ 29 اردیبهشت سمینار دانش‌افزایی کمک‌داوران ویدئویی برگزار شود.
از سال 2018 سیستم کمک‌داور ویدئویی به صورت رسمی در تمام مسابقات رسمی کشورهای مقابل یوفا و فیفا مورد استفاده قرار گرفت، اما شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ساختاری سبب شده تا پیاده‌سازی این تکنولوژی در فوتبال ایران همچنان در‌ هاله‌ای از ابهام فرو مانده باشد.
با این حال پس از اینکه در لیگ بیست و سوم و در دو شهرآورد رفت و برگشت پایتخت از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شد، طبق گفته مهدی تاج و سایر مسئولان قرار است از فصل آینده در تمامی مسابقات لیگ برتر از VAR استفاده شود.
در همین راستا و پس از دوره‌ای که برای دانش‌افزایی داوران لیگ برتری برگزار شد، سمیناری نیز برای کمک‌داوران ویدئویی با حضور مدرسین فیفا ترتیب داده شده و قرار است از تاریخ 29 اردیبهشت‌ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار شود. اسامی مدرسین فیفا در این دوره به شرح زیر است: تامر دوری(مدرس دوره داوری دستگاه VAR)، دیگو آنتونیوپرز(مدرس تکنولوژی دستگاه VAR) و برناردو  مارکز(مدرس تکنولوژی دستگاه VAR).